Principy vzdělávání
Učení, které dává smysl
Věříme, že vzdělávání má být smysluplné, propojené a založené na reálném životě. Nestačí jen memorovat fakta – klíčem k opravdovému učení je pochopení souvislostí, schopnost poznatky uplatnit v praxi a vnitřní motivace žáka. Děti musí vědět, co se učí, proč se to učí a k čemu to v životě využijí.
Filozofie Montessori
Montessori pojetí výuky patří mezi nejúspěšnější vzdělávací přístupy na světě. Děti se učí samostatnosti, zodpovědnosti a radosti z poznávání. Výuka probíhá v delších blocích a pomocí praktických aktivit. Děti jsou ve věkově smíšených skupinách, což podporuje jejich spolupráci. Učitelé mají roli průvodců a podporují individuální rozvoj každého dítěte. Tento přístup připravuje děti nejen do školy, ale i do života.
Vzdělávací plán
Na prvním stupni propojujeme učivo do vzdělávacích celků, které dávají poznatkům rámec a smysl. Propojuje jazyk, logiku, polytechniku, umění a svět kolem nás. A to vše v praktických souvislostech.
Naším cílem je, aby žáci:
- chápali souvislosti,
- dokázali přemýšlet v širším kontextu,
- uměli nové poznatky propojit a využít,
- a rozvíjeli klíčové dovednosti 21. století – kritické myšlení, kreativitu a spolupráci.
Důležitou roli hraje také prožitek z učení. Děti mají prostor tvořit, zkoušet, chybovat a zkoušet znovu. Získávají zkušenosti, rozvíjejí vlastní iniciativu – a především zažívají úspěch, který je motivuje pokračovat dál.
Naši učitelé nejsou jen předavatelé informací – jsou partneři, průvodci, inspirace. Podporují žáky v tom, aby si vytvořili pozitivní vztah ke škole a k učení jako takovému. Protože postoj k učení si děti odnesou i do dospělosti – a naší ambicí je, aby ho vnímaly jako něco smysluplného, obohacujícího a zároveň náročného, co stojí za to.
HARMONOGRAM DNE
7:00 - 8:00 | Příchod dětí, prostor pro tvoření |
8:00 - 8:30 | Srdíčkový kruh |
8:30 - 11:30 | Vzdělávací blok |
11:30 - 12:00 | Oběd |
12:00 - 14:00 | Vzdělávací blok |
14:00 - 16:30 | Talentové bloky |
Nejméně jeden den v týdnu se žáci učí formou zážitků mimo školu.
ANGLIČTINA - SOUČÁST ŽIVOTA
DVOJJAZYČNÁ VÝUKA
U nás není angličtina jen předmětem v rozvrhu – je živým jazykem, který se prolíná každodenním děním ve škole. Děti ji používají nejen během výuky, ale i v běžné komunikaci, čímž si jazyk osvojují přirozeně a bez překladů. Cílem je, aby pro ně angličtina nebyla cizí, ale běžná a srozumitelná.
Výuku angličtiny koncipujeme tak, aby děti od prvních let vedly k plynulé a přirozené komunikaci. Učíme v trojročích, kde je každý tým veden dvojicí pedagogů – česky a anglicky hovořícím průvodcem. Tím vytváříme každodenní dvoujazyčné prostředí, ve kterém děti vnímají angličtinu jako přirozenou součást učení.
Součástí výuky je i občasná přítomnost rodilého mluvčího, který přináší dětem autentický jazykový kontakt a kulturní přesah. Děti se tak učí spontánně reagovat, mluvit bez ostychu a lépe porozumět běžné anglické konverzaci.
Wellbeing
Přátelská atmosféra a pozitivní klima ve škole jsou pro nás základem. Věříme, že jen v prostředí založeném na důvěře, respektu a bezpečí se mohou děti i dospělí naplno rozvíjet, učit se s radostí a být sami sebou.
O pohodu dětí i zaměstnanců pečujeme vědomě a systematicky. Wellbeing vnímáme jako rovnováhu mezi fyzickou, psychickou, sociální a emoční pohodou – a právě ta je klíčem ke spokojenému učení i práci.
Individuální přístup pro každého žáka
Díky malému počtu dětí ve třídách se naši pedagogové mohou skutečně věnovat každému dítěti – nejen po stránce vzdělávací, ale i osobnostní. Uplatňujeme individuální přístup, který dětem umožňuje učit se vlastním tempem, podle svých potřeb a možností.
Žáci u nás dostávají slovní hodnocení a pravidelnou zpětnou vazbu, která je vede k sebereflexi, pomáhá jim rozvíjet silné stránky a motivuje je ke zlepšení. Chybu nevnímají jako selhání, ale jako přirozenou součást procesu učení. Učí se hledat vlastní cesty, zkoušet nové věci a přemýšlet v souvislostech.
Také děti, které k nám nastoupí v průběhu školní docházky, se díky výuce v malých skupinách dle úrovně rychle zapojují, zvládají jazyk i další předměty a získávají potřebnou jistotu a sebedůvěru. Naším cílem je, aby každý žák měl možnost zažít úspěch, rozvíjet se s chutí a radostí – ať už jde o jazyk, matematiku nebo mezilidské vztahy.