Filozofie základní školy

Na čem stavíme?

Na naší škole klademe důraz na rozvoj každého jednotlivce už od první třídy. Věříme, že vzdělávání není jen o předávání vědomostí, ale o formování postojů, rozvíjení dovedností a podpoře individuality každého žáka.

Stavíme na principech vzdělávání pro 21. století. Učíme děti učit se – nejen pro školu, ale pro život. V dnešním světě už není nejdůležitější informace získat, ale umět s ní kvalitně pracovat: porozumět jí, zhodnotit ji a smysluplně ji využít. K tomu potřebujeme rozvíjet tzv. soft skills – schopnosti, které dětem pomohou být připraveny na jakoukoli výzvu.

KOMUNIKACE

Učíme děti vyjadřovat své myšlenky srozumitelně, naslouchat druhým a vést respektující dialog.

SPOLUPRÁCE

Vedeme žáky k tomu, aby dokázali pracovat v týmu, rozdělit si role a společně hledat řešení.

KRITICKÉ MYŠLENÍ

Podporujeme schopnost klást otázky, zvažovat argumenty a přemýšlet v souvislostech.

KREATIVITA

Dáváme prostor pro nápady, hledání nových cest a tvořivý přístup k problémům i učení.

OBČANSTVÍ

Učíme děti chápat svou roli ve společnosti, nést zodpovědnost za své jednání a aktivně přispívat k pozitivním změnám.

CHARAKTER

Podporujeme rozvoj hodnot, vnitřní integrity a osobní síly potřebné k vědomému a etickému rozhodování.

Těmto uvedeným dovednostem věnujeme pozornost napříč výukou – nejsou jen doplňkem, ale přirozenou součástí každého předmětu, každé aktivity, každého dne. Naši učitelé nejsou jen předavatelé látky – jsou průvodci, partneři a inspirací. Podporují žáky v samostatnosti, motivují je k hledání vlastních cest a současně se i oni sami neustále učí a vyvíjejí.

Hodnocení, které rozvíjí

Naše hodnocení není jen o známkách – důraz klademe na formativní přístup a kvalitní zpětnou vazbu, která dětem pomáhá pochopit, co se jim daří a na čem mohou dále pracovat.

Žáky vedeme k sebehodnocení a k tomu, aby si uměli stanovovat vlastní cíle. Učí se reflektovat svůj pokrok a aktivně se podílet na vlastním učení.

Součástí výuky je také vzájemná popisná zpětná vazba mezi spolužáky, reflexe každé hodiny či tématu a pravidelné dotazníky mezi žáky i učiteli, díky kterým získáváme cenné podněty pro další rozvoj výuky i vztahů ve třídách.

Máte zájem? Napište nám!

Ing. Mgr. Alexandra Sadílek Florková

Ing. Slavka Krystová Florková, MBA

×