Výchovné poradenství
ZAMĚŘENÍ VÝCHOVNÉHO PORADENSTVÍ
ZAMĚŘENÍ VÝCHOVNÉHO PORADENSTVÍ
Školní poradenské pracoviště se v rámci výchovného poradenství zaměřuje na tři oblasti:
- sociální oblast
- vzdělávací oblast
- oblast sociálně patologických jevů
Sociální oblast
Sociální oblast
- spolupráce s vedením školy, pedagogickými pracovníky a rodiči v oblasti výchovy a vzdělání
- výchovná a psychodiagnostická práce s problémovými studenty ve spolupráci s vedením školy a třídními učiteli
- spolupráce se sociálními institucemi (dle potřeby) např. s Úřadem práce, pedagogicko-psychologickou poradnou, Policií ČR apod.
- vytváření podmínek pro příznivé pracovní klima zejména koordinací vztahů mezi žáky a pedagogy
- vzdělání v oblasti zdravého životního stylu
- doškolování pedagogů organizované výchovným poradcem s cílem informovat o nové legislativě v oblasti výchovy a vzdělání a vzdělávat v tématech výchovně vzdělávacího procesu formou samostatného vzdělávání pedagogů
Vzdělávací oblast
Vzdělávací oblast
- pomoc při profesní orientaci žáků
- volba povolání
- informační podklady pro studium na VŠ, VOŠ
Oblast sociálně patologických jevů
Oblast sociálně patologických jevů
- vytváření vědomostí, návyků a dovedností v sociální komunikaci, stresových situacích a ostatních oblastech sociálně patologické prevence
- spolupráce s rodiči při řešení problémových situací z oblasti sociálně patologických jevů
Výchovný poradce poskytuje podporu a poradenství žákům ve věcech osobního, sociálního a akademického vývoje. Také spolupracuje s učiteli, rodiči a dalšími odborníky na plánování a implementaci programů, které podporují celkový rozvoj a zdraví žáků.
Aktivity v rámci výchovného poradenství jsou zaměřené na rozvoj osobních a sociálních dovedností žáků. Pomáháme žákům rozpoznat a rozvíjet jejich komunikační schopnosti, sebepoznání a emocionální inteligenci. Aktivity v této oblasti zahrnují:
- Sebepoznání a rozvoj: Programy zaměřené na sebepoznání pomáhají žákům lépe porozumět svým silným a slabým stránkám, což je motivuje k osobnímu rozvoji a zlepšení.
- Komunikační dovednosti: Učíme žáky efektivní komunikaci, vyjednávání a asertivitu, které jsou zásadní pro úspěšné mezilidské vztahy jak ve škole, tak v osobním životě.
- Řešení konfliktů: Vzdělávání je zaměřené na zvládání konfliktů a stresových situací, čímž žáky připravujeme na konstruktivní řešení problémů.
V případě potřeby mají žáci možnost využít elektronickou schránku důvěry: schrankaduvery@obaka.cz